torsdag 18 september 2008

Böcker, böcker, böcker...

En sak jag är väldigt förtjust i är böcker. Alla som varit hemma hos mig kan intyga det. Jag har massor med böcker och skulle behöva en till bokhylla eller helst ett helt bibliotek. Man kan aldrig få för mycket böcker... Beställde två böcker nyss, en alldeles ny som heter Fader Elia -en apokalyps (läs mer på http://www.catholica.se/) och en bönbok för barn som heter Lär mig att be.
Jag har alltid en hög med litteratur på nattduksbordet. Just nu finns där, förutom senaste numret av Karmel, Evelyn Waughs underbara En förlorad värld och Teresa av Avilas Klosterstiftelserna. Bara katolska böcker? Ja, just för tillfället men jag läser annat också. Engelska deckare går alltid hem och Harry Potter också eller trädgårdsböcker och böcker om historia eller...