lördag 27 september 2008

Det är ett stort företag att starta företag...

Sakta men säkert håller mitt lilla ehandelsföretag på att ta form. En del saker blir som man tänkt sig, annat får man tänka om. Jag ville egentligen starta min hemsida först och fylla den med en massa intressant läsning innan ebutiken kom i gång men nu blir det inte så. Eftersom jag inte riktigt vet hur man gör är det väldigt svårt... Det hade varit bra med en kurs! Just nu håller jag på att fylla ebutiken med varor men det tar lite tid. Jag har många saker att lägga in och det tar mer tid än jag tänkt. Det hela är en nyttig övning i tålamod för mig som gärna vill att allt ska gå snabbt och enkelt. Det kommer att bli klart, så småningom! Tålamod, Teija, tålamod!

I morgon är det söndag och då är jag ledig i vilket fall som helst. Då ska jag gå i mässan med mina barn och umgås med familj och vänner. En dag i veckan behöver man vila och bara vara och för det har vi fått söndagen. Jag tror att det är fader Pacyfik som kommer från Västerås hit till Köping och firar mässan i morgon och hans predikningar går rätt in i mitt hjärta. Han talar ofta om kommunitet, att vi som katoliker ska leva i gemenskap med varandra. Därifrån har jag fått tanken till min hemsida, www.katolskidentitet.se, som vill underlätta livet som katolik i Sverige och skapa en gemenskap online. Men som sagt, den är inte klar än. .. Tålamod, Teija, tålamod!