söndag 14 september 2008

Ny butik i Köping

I går lördag var jag nästan hela dagen hos min väninna Gina som hade invigning på sin nya butik. (Varför tog jag inte med kameran?) Hon har öppnat en syateljé på Östra Långgatan i Köping (bredvid Livets Krydda för er som känner till stan). Hon har de mest fantastiska tyger och jättefina symaskiner och även jag som inte syr särskilt mycket vill ha en brodermaskin... I alla fall vill jag ha nya gardiner. Hon är även fantastiskt duktig på att sy och kan göra i stort sett vad som helst med ett tyg. Till och med båtkapell!

Jag har följt arbetet med butiken. Nästan dagligen de senaste veckorna har jag varit inne hos henne och sett vad hon, hennes man och hantverkarna har gjort. Det blev så bra, Gina! Butiken är ljus och fräsch och i går på invigningen hörde jag besökarna prata om vad bra det blivit. De har slitit hårt, mycket hårt. Men nu är det klart, butiken är invigd och de första kunderna har redan handlat.

Så lycka till, Gina, och må Gud välsigna dig och din butik!