torsdag 18 september 2008

Och så det här med eget företag...

Hittills har jag inte skrivit något om det här med mitt företag som är alldeles nytt. Det är ett e-handelsföretag som heter Catholic Shopping in Sweden. Det jag säljer är katolska föremål och smycken, dvs. helgonstatyer, rosenkransar, medaljonger, vigvattenskålar mm, mm. Snart är allt klart och min e-butik öppnar. Jag ska ha en hemsida också och den kommer att heta www.katolskidentitet.se. (Mer om den en annan gång) Håller på för fullt med att förbereda. Jag talar om här när det är dags...
Det känns som ett äventyr att starta företag. Jag har förberett mig genom att gå en starta eget-kurs men jag lär mig nya saker varje dag. Det är mycket att tänka på, men hittills har det gått bra, tack gode Gud! Jag håller på att uppfylla min dröm och bara det är fantastiskt.
Så bed för mig att allt går bra!

Visste ni förresten att det finns ett helgon för kvinnliga företagare? Hon heter st Margaret Clitheroe och levde i England på 1500-talet. Hon tog över sin makes företag när hon blev änka. Hon dog som martyr för att hon gömt katolska präster och låtit dem fira mässan i hennes hus, trots att det var förbjudet.