måndag 27 juli 2009

Åka till Vadstena i september?

I går efter mässan kom tre tjejer (15-16 år) fram till mig (41 år) och frågade om jag ska med till Vadstena på stiftsungdomsdagarna. När jag konstaterade att jag nog inte räknas som ungdom längre ville de att jag ska följa med som ledare. Är de inte gulliga? Jag blev så glad över att de vill att jag ska följa med. Jag ska diskutera saken med fader T, vår kyrkoherde, när jag träffar honom på onsdag. Jag har nog tänkt åka på lördagen i alla fall, men visst vore det kul att vara med på fredagen också. Jag konverterade strax innan jag fyllde 20 men har aldrig varit med i SUK så det vore en rolig erfarenhet. Det känns dessutom bra att veta att våra ungdomar har förtroende för mig. Dessa tjejer är väldigt aktiva i kyrkan och hör till dem som stannar kvar efter konfirmationen. En av dem är jag konfirmationsfadder till. Tillsammans med dem ska vi dra i gång ungdomsverksamheten ordentligt till hösten.

Vad gör ungdomarna i era församlingar? Ge gärna tips på vad man kan göra!