tisdag 8 september 2009

Grattis på födelsedagen, Guds Moder!

I dag firar Kyrkan Jungfru Marias födelsedag och det är tillika min församlings patronatsfest.

Hur kan jag beskriva vad Maria betyder för mig? Hon är min Moder och Moder till min Herre. Hon är min förebild i tro och lydnad, hon är min vägledare och min drottning. Hon är den som förmedlar all Nåd till mig. Detta är inte en dogm (än) men jag vet att det är så. Allt gott kommer till mig genom henne och genom henne finner jag Jesus. Hon är genomskinlig och lysande. Hon är den som leder mig och inspirerar mig och under dessa långa månader när Jesus kändes så avlägsen fanns hon kvar och höll mig kvar i Kyrkan och gav mig kraften att härda ut. O du min Härskarinna, jag ger dig i dag mitt liv. Gör något gott av det, till din Sons ära.