torsdag 15 oktober 2009

'Katolska' sidor på nätet

Från biskopen kommer en uppmaning att vara försiktig med hemsidor och bloggar med ordet katolsk i namnet. Min blogg heter Katolsk mamma på nätet. Jag gör inga som helst anspråk på att vara någon officiell talesperson för Katolska Kyrkan. Tvärtom, jag skriver i egenskap av privatperson som råkar vara katolik. Om någon hittar något jag skrivit som är emot Kyrkans lära, var då snäll och skriv till mig på adressen teija.heljeberg@gmail.com så ska jag rätta till det.

Om jag skriver något mot Kyrkans lära är det på grund av bristande kunskap och inte för att jag anser att Kyrkan har fel och behöver ändra sin lära. Jag vill vara trogen min Kyrka och min biskop, för jag är övertygad om att Kyrkan är ett frälsningens sakrament för världen.

Tack, Johan, för att du gjorde mig uppmärksam på detta!