tisdag 5 januari 2010

Kallelse

Har under en längre tid (sedan jag blev katolik faktiskt) funderat över vad som är min egentliga kallelse. Det jag kommit fram till är att min kallelse är mångfaldig. Jag är kallad att vara mamma och det är min främsta kallelse (och min stora lycka). Jag är kallad till att vara katolik (visserligen en dålig sådan i mina egna ögon men jag tror vår Herre är mer barmhärtig mot mig än jag själv). Jag är dessutom kallad till att vara förebedjare. Det kommer folk i min väg som ber mig om förbön och andra som jag känner att jag ska be för. Dessutom är jag kallad till att svara på folks frågor om tron. Genom den här bloggen har jag kommit i kontakt med flera personer som har haft frågor om tron och jag har svarat så gott jag kan.

Kanske kommer det att tillkomma fler kallelser i min lilla bukett! Vem vet? I alla fall innebär detta att denna blogg kommer att vara kvar. Har periodvis funderat på att sluta blogga men så länge jag känner att jag kan vara till någon nytta fortsätter jag.

Uppdatering: Det är också min kallelse att sprida devotionen till st Josef!