torsdag 8 oktober 2015

Kateket

I går började jag som kateket igen efter ett års uppehåll. Jag hade glömt vad roligt det är! Jag har en liten grupp på 4 barn som ska förberedas för sin första Heliga Kommunion. De är jättecharmiga, härliga, spontana och ivriga att lära. I går talade vi om vikten av bön och vad bön är och sedan övade vi på korstecken och knäböjning och vilken riktning man ska göra denna knäböjning åt (mot tabernaklet, för den som inte vet). Inte helt lätt få till korstecknet på rätt sätt alla gånger, men som de övade! De tog det verkligen på allvar.

Be för 'mina' barn! Be att de får en levande och stark tro som bär dem genom livet! Be för deras föräldrar som sett till att de kommer till undervisningen! Be för mig att jag kan lära dem allt de behöver veta för att kunna ta emot universums Skapare och Herre i det Allraheligaste Sakramentet!